Wednesday, 27 November 2013

Azura Nadzri - Saya Sekadar Peminat Biasa!

Assalamualaikum.......

Terlintas sesuatu di hati saya untuk menulis satu cerita pada malam ni. Sebenarnya dah terlelap tadi ni akibat banyak kerja di pejabat. Tapi, bila saya dengar telefon bimbit saya berdering dan berbunyi tanpa henti, membuatkan saya ingin lihat, apakah yang penting benar? Saya terima notification Twitter, Facebook, Instagram dan Email semua dari peminat Jep. Kepada yang menyokong dan memahami saya, Ya Allah syukur tidak terhingga. Yang saya letih, kepada yang dah anggap saya "Personal Assistant" tak rasmi Jep ni. MasyaAllah............

Okaylah, sebelum saya teruskan cerita, eloklah saya kenalkan diri saya sebenarnya! Nama sebenar saya Azura Ashikin Azman, saya berusia 27 tahun, masih bujang dan belum berpunya (ehem....). Saya merupakan bekas graduan UiTM Shah Alam dalam jurusan Pengajian Media dan Komunikasi dan juga pemegang ijazah bagi bidang berkenaan. Saya sekarang merupakan seorang pembantu pengurus jabatan sebuah syarikat pengurusan acara di Taman Melawati, Gombak. Saya merupakan anak sulung dari 2 orang adik beradik, meminati bidang fotografi dan desigining serta amat meminati dunia komedi dan industri hiburan tanah air. Kenapa saya kenalkan diri saya? Kerana saya juga ingin anda kenali bahawa saya adalah insan biasa. Tercetusnya nama AZURA NADZRI akibat saya "terjebak" dan menjadi peminat Jep Sepahtu hujung tahun 2012 yang lalu. Kenapa Azura Nadzri? Kerana saya juga mempunyai FB peribadi saya sendiri yang tidak ada kena mengena dengan Jep mahupun JEPFC. Sebab itu terlintas nama tersebut di benak akal saya. Saya tidak sangka, sungguh tidak sangka. Nama itu melekat dan seakan sebati dalam diri saya sehingga entri ini ditulis. 

365 bersama Jep & Jep Sepahtu FC sememangnya memberi impak yang sangat mendalam kepada diri saya. Siapa sangka ya, saya seorang gadis biasa, kini saya rasa dahi saya dah setepekkkkk cop nama Jep Sepahtu! Dan laman sosial saya yang rata namanya adalah Azura Nadzri dihujani permintaan yang pelbagai. Kadang-kadang saya rasa terkesima, terperanjat..........macam-macam lah! Ni saya nak ceritalah Nanti ada yang kata saya "perasan fofular" pulak! 


Yup...this is me. Abaikan la gambar combine ni. Korang boleh buat, takkan saya tak boleh??


Saya sebenarnya adalah peminat Jep yang biasa. Biasa sangat. Tiada keluarbiasaan pada saya sebenarnya. Malah ramai lagi yang lebih 'luar biasa' tindak tanduknya dari saya. Ya benar, mungkin impak blog ini maka tercetuslah pengikut Azura Nadzri yang terlalu ramai. Kadang-kadang saya nak je minta maaf dengan Jep. Jep sorry, tak terniat nak tumpang populariti awak. Hahaha. Kadang-kadang saya rasa dah macam manager pun ada, personal assistant pun ada. Pada asalnya saya faham kerana saya adalah sebahagian crew untuk Kelab Peminat Jep Sepahtu (JEPFC). Tapi, rasanya crew bersama-sama saya ramai.....kenapa saya juga?? Fahamilah wahai followers saya....saya juga seperti kalian. Saya mengenali Jep atas nama peminat. Sama seperti anda semua juga. Cuma, seperti saya katakan, nasib sedikit menyebelahi saya bila saya berpeluang jumpa dengan Jep sekerap mungkin dahulu. Saya berkenderaan, saya tinggal sekitar Kuala Lumpur, jadi accessnya mudah. Imagine kalau saya juga tidak berkenderaan seperti anda? Tinggal luar KL seperti anda? Masih bersekolah seperti anda? Sama bukan kisahnya???



Saya akui, tak mudah saya menyandang nama Azura Nadzri ini. Seandainya nama ini adalah jawatan, saya dah lama serahkan kepada orang lain. Tidak cukup dengan terjahan yang saya terima sepanjang hari, saya juga terima tuduhan yang pelbagai. Ada yang kata saya ada hati dekat Jep la, ada kata saya suka cintan cintun terhadap Jep la, saya syok sendiri lah, bla bla bla......!!! Kadang-kadang memang sumpah nak nangis sungguh!! Tapi alhamdulilah....saya kuat. Kerana saya ada ramai yang rapat dengan saya yang kuat juga. Cik Siti, Adila, Fiz,   Naz, Sirrussabila Sabil antara yang bersama saya memberi semangat juga. Itu tak termasuk rakan-rakan kami yang lain yang sememangnya sangat memahami. Thanks guys.......love u deep deep! 



Kadang-kadang saya jadi letih.......tak diapprove friends di FB, IG dan Twitter dikata saya sombong. Bila saya layan, ada yang pijak kepala saya. Seandainya anda di tempat saya.....rasa larat lagi ke tidak?? Saya dah rasa macam artis sungguh.............cuma tak masuk TV aje lagi. Saya bukannya sombong. Dahulu saya memang rajin approve. Bagi saya nak share tentang Jep. Tapi disebabkan saya ni bodoh jugak kadang-kadang dan share perihal Jep dengan individu tak sepatutnya, saya mengambil langkah untuk lebih berhati-hati untuk approve sebarangan orang. Yang kena setepekknya muka saya! Saya yang tanggung!  Ini belum masuk cerita Jep pakai hadiah pemberian saya berulang kali, terutamanya tshirt putih belang-belang dan snapback merah 2PM tu. (tapi masa tu memang sebak la. Tak sangka orang tua ni pakai plak! Nak tunjuk kat aku lak tu!)



Hakikatnya, saya letih. Letih sangat.......! 3 bulan saya menyepikan diri, asalnya nak cuci tangan dah dari terlibat dengan JEP. Tapi, demi rakan-rakan JEPFC tersayang dan Jep bertanding pulak untuk Maharaja Lawak Mega 2013, saya gagahkan juga walaupun saya tak dapat apa kelebihan pun. Saya disini demi memperbaiki semula ukhwah dan persahabatan kami semua. Jadi, kepada semua yang membaca, saya ucapkan terima kasih tidak terhingga. Saya bukan tak boleh bantu anda semua dekat dengan mereka di sekeliling Jep, contohnya kirimkan hadiah dan sebagainya, boleh. Tapi tolonglah stop jadikan saya "artis"! Sekali lagi saya ingatkan saya manusia biasa sayang semua! (siapa yang nak muntah tolong muntah sekarang!)



Gelagat followers saya di Twitter

374 followers......hanya kerana dia Jep Sepahtu! Phewww!


Setiap hari memang saya terima friend request. Setiap hari...Ya Allah terharu sungguh!

-hanyadiajepsepahtu.blogspot.com-


2 comments:

  1. kak zura..mesti selalu dengar kan..bila ada orang yang cemburu atau suka mengadu domba..cewah ayat..hehehe...biasa la kak..bila ada manusia macam nie..mereka uh prihatin ngan kak zura..they really concern about you...means they do care about you... :-) apa-apa pun kak, i love to read your nurkilan...hehehe..apa orang nak kata biar le...mulut orang...nak plaster ngn simen ke...block ngan gabus ke...tak mau nye...tak boleh nak tutup...melainkan empunya badan uh tutp sendiri kan..so, just keep strong..keep everything as positive manner...banyakkan lagi melaporkan yek...hehehe...chill!!! <(")

    ReplyDelete
  2. Cm over jer u ni. Setakat 300 plus follower pun u dah cm ni. Erm. No wonders.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.