Friday, 16 August 2013

Jep Di Mata Saya....Suatu Penghargaan


Assalamualaikum wbt…..

Dap Dup Dap Dup……..10 jam ke Anugerah Lawak Warna 2013. Ramai yang bergoncang hati ke? Hahaha rilex sisters. Yang bertandingnya Jep, kalah menang adat bertanding ok. Apa-apapun, kita doa yang baik-baik sahaja semoga segalanya berjalan lancar. Ada yang dap dup sebab nak tengok apa gaya abg tu dress up malam ni ke? Jangan membongak kata Nabil……mesti ada kan. Nanti ada je update status ‘aaa melting…’, ‘Jep handsome…..’..aih macam-macam! Bukan tak tau korang punya stail amacam kan? Biasalah tu……….faham sgt.

Okay, hari ni takde topic sangat nak tulis sebenarnya. Entry sebelum ni dah mentioned pasal Aidilfitri dan ALW kan…so takkan nak repeat, kot korang bosan lak nanti. Emmm, oh ye. Hari ni saya nak tulis Jep di mata saya. Wah…gitu kerlassss tajuknya. Jep Nadzri di mata saya. Wah, kalau Zizan dari Zizan Raja Lawak boleh jadi Zizan Razak, Jep Sepahtu sedap gak jadi Jep Nadzri (sesuka hati aku nak tukar nama orang!)





Sebagai peminat, di mata saya, Jep sudah secara keseluruhan menjalankan tugas memuaskan hati semua peminatnya. Tolak tepi perkara berkaitan IG, Facebook dan Twitter kerana Jep pasti punya alasan tersendiri mengapa dia tidak mengambil port perkara social networking sebegini. Bagi saya, apapun alasannya, itu adalah demi kebaikan dirinya dan semua pihak barangkali. Jadi, maafkan saja dirinya. Walaupun dia tidak bersosial network, tapi, Jep tahu gelagat peminat-peminatnya. Kekuatan ahli-ahli tertinggi Jep Sepahtu Fans Club menyampaikan dan mendekatkan peminat kepada Jep sudah cukup memberi impak besar kepada semua. 



Katakan apa sahaja ; hadiah, surat, salam, penghargaan semuanya telah sampai terus di tangan Jep. Sekalung tahniah buat penggerak dan penyelaras JSFC di atas sandangan tugas yang tak berbelah bagi.Sebagai kenalan, Jep cukup menyerlah di mata saya. Ucapan terima kasih yang tidak pernah berhenti dari Jep cukup menyentuh hati. Jep telah berusaha menjadi adil kepada semua. Tipulah kalau saya katakan, tiada peminat yang berasa cemburu dengan segelintir peminat lain kerana kerap jumpa Jep. Malah saya sendiri pernah mengalami saat yang sama. Namun bagi saya, itu lumrahlah. Tak perlu lah rasa cemburu, rezeki masing-masing kan? Jep hanyalah manusia biasa. 



Secara hakikat dan hakiki, Jep ada dua tangan, dua kaki, dua mata, satu hati dan perasaan. Pergerakannya juga terbatas sebagai manusia biasa, dan Jep juga hanya memiliki 24 jam sehari dan tujuh hari seminggu untuk memuaskan hati 20,000, malah lebih jumlah keseluruhan peminat dalam satu Malaysia, Singapura dan Brunei. Itu tidak termasuk tugasan seharian dan tanggungjawab terhadap keluarga. Kesiankan? Jadi, sebagai peminat yang “hebat”, persefahaman itu perlu. Kadang-kadang saya sedih baca status-status atau tindakan segelintir peminat yang tak memahami ni. Eh kemon la bak kata Jambu, he’s already done his best. Paling terbaik yang paling Jep mampu. Jadi, kita pun perlu jadi yang terbaik, kan?

Saya juga akui, saya juga ada melakukan kesilapan dari mula saya terbabit dengan Jep sampai sekarang. Bagi saya, saya juga seperti Jep, seorang manusia biasa. Saya TAK AKAN bisa lari dari melakukan kesilapan dan kesalahan. Keadaan kadang-kadang menuntut kita untuk cuba memberi yang terbaik tanpa disedar tindakan sebenarnya salah. Hidup tak buat silap, bukan hidup namanya. Kerana dari kesilapan, kita belajar erti dewasa. Yang penting, tutup mata, jalan terus, jangan toleh belakang. Wahhhh dah jadi pakar motivasi kejap, kerlasssssssss ko Zura!


Antara yang buat saya.....haaaa??? hadiah harijadi Jep dari saya. Terbaik!

Okay, taknaklah celoteh panjang. Ni curi masa dekat office nie. Apa-apapun teruskan sokongan dan dorongan kepada Jep. Teruskan juga tumpuan mata dan kerjasama kalian kepada team penyelaras JSFC untuk info seterusnya tentang pria idaman ramai ini. Sape lagi, Enche Nadzri korang laaaaaaa. Adios...


"Tak mungkin kerana sayang, cuma kadangkala aku terkenang....."


-hanyadiajepsepahtu.blogspot.com-










No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.