Wednesday, 29 May 2013

Review OMK - Komedi Cemerlang dari Jep & Shuib

Assalamualaikum semuanya

Ha....rindu akak ye? Rindu new entri ye. Rata-rata bertanya dan rindu Jep juga. Sekadar menyampaikan pesanan dari Cik Siti selaku penasihat JEPFC, alhamdulilah Jep sihat semuanya. Rabu lepas, alhamdulilah, saya, Cik Naz dan Cik Adila sempat hadir ke rakaman Yang Luar Biasa Raya di Angkasapuri, RTM. Jep memang sihat walafiat. Dan, untuk minggu ini, kepada siapa yang masih tak tahu, Jep akan ke udara di Sinar FM untuk slot Sinar Pagi sampai Jumaat. Siapa yang rindu tu...dengarlah suara abang petir tu kat Sinar FM.


 Okay, sebenarnya entri kali ni nak review tentang filem Oh Mak Kau! yang dah hampir dua minggu berada di pawagam. Kebetulan hari ini cuti, sempat ajak Cik Adila join OMK sekali. 








Em, secara keseluruhan, saya boleh beri 3 bintang untuk filem ini. Syabas untuk saudari Nurul Ain Nordin, kerana percubaan pertama yang baik, dan segala kekurangan boleh diperbaiki. Untuk lakonan Jep & Shuib, saya beri 5 bintang. Lawak mereka membuat saya memang tak kering gusi. Jep & Shuib sememangnya tidak menghampakan. Dari segi jalan cerita, rasanya kalau Ain mengolah watak Jep & Shuib lebih mendalam, dari menampilkan adegan gangster tu, lagi perfect kot. Sebab, pada pandangan saya, isu gangster dalam OMK seakan takde motif sikit. Saya sedikit tertanya, apa yang Lutfan (Shamsul Yusof) buat sampai dia jadi gangster? Apa yang membuat dia dan Ain seakan tidak sebulu? 




Mungkin, pada pendapat saya, sekiranya jalan cerita lebih tertumpu kepada Jep dan Shuib selaku teraju utama, lebih menarik rasanya. Mungkin juga, sedikit adegan aksi dan serius boleh diberi kepada Jep dan Shuib kan? Kerana, adegan Sam & Mun dimarah dan dirotan ibu dalam hujan tu agak menyentuh jiwa saya, apatah lagi melihat Jep sangat protective sebagai seorang abang. 

Kap, mim, sim....kemas :)

Tengok muka kena piat telinga......! :)

I LOVE this scene....... 

Kumpulan Rap, Tumbuk!! Ya Aaw.... :)


Namun, sebagai pengarah muda, percubaan yang sangat bagus. Thumbs up to Nurul Ain Nordin dan syabas buat Jep & Shuib atas komedi yang sentiasa mencuit hati. 

-hanyadiajepsepahtu.blogspot.com-




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.