Saturday, 23 March 2013

Memoria Bersama......Jep Sepahtu.

Assalamualaikum..........

Amacam semua? Dah tengok Karoot Komedia Musim Kedua Episod Pertama? Amacam lawak tak Encik Napie yang cuba mengawal isteri dia? Bagi saya yang tengok live ketika rakaman itu sedang berlangsung memang lawak to the max! Rasa nak pecah perut tengok lawak keempat-keempat pelawak hebat tu, especially Encik Napie. Hehehehe. Mengikut kata team produksi KKX, rakaman KKX akan diteruskan dan rancangan itu akan terus ditayangkan sehingga hujung tahun. Jika tidak silap, baru-baru ini mereka selesai merakamkan KKX untuk episod Deepavali. Alamak....tak sabar nya nak tengok Jep memakai kurta. *Kurta ialah sepasang baju tradisi lelaki India. Selalu pelakon hindustan selalu pakai kalau ada perkahwinan ke.....alamak toqqq sure handsome seh. Ehemmmm maksud saya, pelakon hindustan yang memakai baju itu yang handsome, bukan Jep! heheheheh :P


Hmm, terdetik lah malam ni nak mengimbas setiap kenangan saya jumpa Jep Sepahtu yang saya sendiri tidak terfikir yang saya akan terus dan terus menyokong dan sedaya upaya berada di mana dia berada sebagai tanda sokongan. Bukan stalking ya....maksudnya hanya menjalankan tugas sebagai crew Jep FC. Bukan datang syok syok sendiri sebenarnya, datang sebagai menggalas tugas dan amanah yg diberikan oleh Cik Siti selaku penasihat Jep FC. Itu sahaja.........

Jadi, dalam banyak-banyak gambar dan kenangan, ini permulaannya.....


Pertama kali bersua muka dan bertentang empat mata dengan seorang yang saya kenal melalui program Raja  Lawak 3 dan Maharaja Lawak 2011, dan yang selama ini saya hanya menonton beliau di TV. Pada 1 September 2012 bertempat di Studio BKB, Kota Damansara, dia berdiri di sebelah saya. Terima kasih kepada Cik Siti dan Cik Naz Ahmad atas pertemuan ini. Saya kira ini adalah pertemuan yang paling tidak dirancang. Saya dapat tahu Betul Ke Bohong menjalani rakaman musim terbaru di FB We Love Jep Sepah. Saya hadirkan diri bersama Cik Siti, yang pertama kali juga saya jumpa. Dan...disinilah bermula, segalanya.

Ini juga antara memori yang takkan mungkin saya lupa. Siri Jelajah Sepah The Movie bertempat di AEON Bukit Raja pada 11 November kalau tidak silap. Saya sendiri tidak menyedari, dan menyangka apa yang membuat saya terlalu berani ke pentas bila ada sesi bersama pelakon di atas pentas. Malah, terima kasih kepada Shahrol Shiro atas capture yang cantik ini. Saya memang tidak sedar, dari mana datangnya keberanian saya itu......hmmm???


Selepas senyap sekejap, 14 Januari 2013, saya jumpa sekali lagi dengan Jep. Kali ini, lebih seronok sebab Jep dah mula kenal kami sekumpulan, Eyma, Naz, Adila, dan saya. Dan dia sudah sedar, kami adalah teraju kepada Jep FC yang membantu Cik Siti. Terima kasih Jep :)


Pertemuan kali ni agak menyentuh jiwa. Sebab, hanya sehari sebelum hari jadi saya, 24 Januari 2013. Kebetulan, hari tersebut adalah cuti umum. Terima kasih kepada cik Adila yang sudi menjadi peneman saya. 

Ini yang agak latest, 4 Februari 2013, sehari sebelum rakaman KKX Musim kedua, pusingan pertama. Jep sempat jemput datang Astro untuk rakaman. hehehe, tak jemput pun sure datang. Dan masa ini jugaklah saya dapat tahu Jep baca blog ni. Tiba-tiba muka tebal berinci-inci, tuhan je yang tahu.....uuuuuuu -_-!!

*tak suka pic ni...muka saya sangat BUSUK sebab dah letih!!! uuuuuuu -_-
Finally the latest.........Jumaat lepas, 15 March 2013 ketika rakaman KKX Musim Kedua, Pusingan Kedua. Jep nampak kami dari atas pentas, sempat sapa dah makan ke belum. Signal saya untuk Jep jumpa diluar menjadi. Tak sangka Jep keluar....aduhai, terima kasih ye abang. Sebenarnya rakaman terakhir pada 21 March ada juga jumpa Jep. Tapi hanya sekejap, bila Jep melambai-lambai memanggil saya, katanya tak sempat nak jumpa di kereta dan minta kirim salam semua. 

Inilah antara memoir yang tak mungkin saya lupa. Tapi, saya ingatkan, saya tak pernah nak bagi cemburu kepada sesiapa pun, kehadiran saya dan rakan-rakan JFC lain di lokasi Jep berada, adalah sekadar menjalankan tugas sebagai antara teraju utama Jep Sepahtu Fans Club. Apa yang dapat, kami salurkan info kepada semua peminat, terutamanya di luar Kuala Lumpur. Saya agak takut sekiranya ada peminat mengatakan begini "dimana ada Jep, disitu ada Azura!'' oh.....jangan cakap begitu. Saya pun manusia biasa, cuba membantu sahaja selagi mampu ya.....

Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada penasihat Jep Fc, Cik Siti atas amanah dan kepercayaan yang diberikan. Dan kepada semua Jep FC team, Adila, Eyma, Naz & Fiz.... anda semua adalah team yang paling best. Bestie forever okay. Untuk Jep......all the best!

-hanyadiajepsepahtu.blogspot.com-













No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.