Thursday, 8 November 2012

Hujan Mengundang Memori.....Ooooooo


Sejuknya malam ni...dah berhari-hari hujan kan..? Maklum lah nak menjengah hujung tahun ni... musim banjir kata orang. Tapi bukan banjir nak dicerita disini ye. Hehe. Sebenarnya bila hujan...satu memori yang sangat-sangat tak boleh aku lupakan....aku dan rakan-rakan JFC meredah hujan semata-mata nak tengok Jep bermain bola sepak mewakili MASC menentang pemain Ex Selangor.

Nak dijadikan cerita...memang aku, Naz, Adila & Eyma beriya-iya sangat nak turun MPSJ malam tu. Bukan senang nak tengok Jep main bola weh. Sememangnya hari tu hujan sangat lebat...ditambah jalan sangat jammed depan The Summit USJ. Aku dengan Naz sampai almost 8.00malam. Sampai je, lampu padang gelap. Dengan hampa Naz cakap "akak...janganlah cancel...". Aku dengan nada pasrah "eh, tak kot kereta banyak...kita masuk dulu tengok k"

Ternyata rezeki kami...masuk sahaja entrance stadium MPSJ...melihat beberapa jejaka sedang melepak tepi stadium, mata aku dengan Naz terus menangkap JEP. Terus pula, JFN 72 dah cantek parking...dan depan JFN kosong..ape lagi....srapppp aku parking depan.. heheh gatai na!!!


heheheh dasat tak dasat tak????

So....hujan....terus hujan. Then aku doa sangat2 janganlah game batal. Last-last memang tak batal. Masuk stadium...duduk. Nampak Jep borak dengan AC Mizal. Habis borak, cepat-cepat kami panggil "Jep, kami dari Jep FC ni." Dengan muka sangat terharu, Jep pun cakap terima kasih kepada kami. Jep sempat buat lawak :

Jep : Terima kasih sudi datang.....
Kami : Tu lah kami meredah hujan tau semata-mata nak tengok Jep main bola tau
Jep : Tu la saya tadi datang pun naik motor
Kami : Eh? motor?? Bukan JFN kat depan ke tadi...
Jep : (dengan muka selamba) Ye la memang lepas tu saya lipat motor letak dalam kereta!

Jep!!!!!!! sengal nya awak nie!!! Pastu kami semua gelak besar..........

Game pun mula...Jep berjaya jaringkan 2 gol untuk MASC dan sememangnya dia sangat berbakat atas padang. Lari laju, tendangan kuat dan kaki panjang seh. Asal bola di kaki Jep, kami berempat sorak nama Jep. Sebelum masuk padang, kami jerit..."Jep...Jep..." dan Jep hanya mampu memberi thumbs up dan senyuman paling manis....aduhai....!! Walau hujan, Jep tetap bermain bersungguh2.

Lepas habis, ambil gambar. Lepas tu balik menuju ke kereta...apa yang pasti, mulut Jep tak berhenti mengatakan terima kasih & terharu. Lebih terharu, Cik Siti memberitahu, Jep text dia dan sampaikan terima kasih kerana menghantar wakil JFC menyaksikan dia di atas padang. 

Tapi,yang tak bestnya...sehari selepas game...Jep demam. Kan dah kata.......!! hehe

Ni la hasilnya...Jep masih basah sebab hujan. Tapi dia mampu berhenti kejap untuk bergambar
(Jep sandang beg sangat somel...auwwww..hehehe)


Azura Nadzri


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.